Trade Marketing

Merchandising – Η τέχνη της υπεροχής στο σημείο πώλησης

supermarket 949913 960 720

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο έχουν ως στόχο τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για το προϊόν τους, έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών. Εκτός από τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος, σημαντικό παράγοντα προστιθέμενης αξίας αποτελεί το Merchandising, δηλαδή η επιλογή κατάλληλων τεχνικών και μεθόδων πώλησης στα σημεία.

Το Merchandising περιλαμβάνει όλες εκείνες τις ενέργειες που γίνονται στα σημεία πώλησης (POS) με συνέπεια και μεθοδικότητα για την καλύτερη προβολή των προϊόντων τόσο στα ράφια, όσο και στα υπόλοιπα σημεία του καταστήματος.

Συγκεκριμένα περιλαμβάνει :

  1. Διαχείριση ραφιού (γέμισμα, έλεγχος Out of stock, ανακύκλωση προϊόντων, ενημέρωση πλανογραμμάτων, τιμοληψία, καταγραφή προϊόντων ανά κωδικό)
  2. Πρόγραμμα παραγγελιοληψίας προτεινόμενης παραγγελίας
  3. Remodeling καταστημάτων
  4. Διαχείριση διαφημιστικού υλικού
  5. Παρακολούθηση ανταγωνισμού
  6. Reporting

Το Merchandising μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα σύνολο ενεργειών στο σημείο πώλησης που έχει ως απώτερο σκοπό την αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς και φυσικά την αύξηση των πωλήσεων.

Οι σύγχρονοι καταναλωτές κάνουν τόσο προγραμματισμένες όσο και παρορμητικές αγορές.

Έρευνες δείχνουν ότι υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων, που η παρορμητική αγορά μπορεί να φθάσει έως  το 70% των πωλήσεων. Αυτό σε συνδυασμό με το ότι η επιλογή της μάρκας σε πολύ μεγάλο ποσοστό, αποφασίζεται στο σημείο, δείχνει το ρόλο που παίζει η εικόνα του προϊόντος στο ράφι.

Συνεπώς είναι εξαιρετικά σημαντικό να καταφέρει μια εταιρεία να τοποθετήσει το προϊόν σε σωστή θέση, με επαρκείς ποσότητες και να εκμεταλλευθεί τόσο τις προβολές όσο και τα πιθανά δεύτερα σημεία πώλησης.

Ο Merchandiser έρχεται λοιπόν  να υλοποιήσει όλα τα προηγούμενα, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος που δεν είναι άλλος από την πώληση του προϊόντος.

 

Πηγή

http://www.wpp.com/wpp/marketing/consumerinsights/shopper-decisions-made-instore/

Διαβάστε επίσης

Human Resources

“Loud quitting” – Τι είναι και πώς επηρεάζει τις εταιρείες

Trade Marketing

Summer Plan: Visual Merchandising Tips

Μετάκληση Εργαζομένων

Βιομηχανία: Έλλειψη εργαζομένων – Λύση το Ανθρώπινο Δυναμικό από Τρίτες Χώρες

Αναζήτηση

BI